2012-06-26 | 21:07:19

En skön, slitig och solig dag i Arjeplog

idag har vi som sagt städat på gården. det är helt sick vad vi har hållt på fixat och donat. jenny kom hit och vi letade släpvagn tills vi insåg att vi lära ta bergmans dåliga släpvagn. sen började vi vårat uppdrag. biffen hjälpte till han med. vi släppte av all skit på återvinningen och drog sedan och käkade. gick på jobb intervju med, fick det om jag ville och fick börja i juli bara för jag åker ju hemåt snart så kan ju inte börja nu. men vi får se, jag ska söka vidare och vi får se vad jag hittar på för roligt.
 
vi försökte också röja med gräset, men gräsklipparn som inte bergman har användt på 5 år ungefär så gick det inte så bra. men vi röjde lite med trimmern. eller ja, biffen gjorde. så duktig så :) biffens mamma ingela kom hit också och hälsade på. hon kollade på lägenheten och det var jätte trevligt. fick åka hem till henne och låna tvättmaskinen också. så snäll min lilla ingela :) nyss vart där och lagt i tvätt och nu har jag och biffen fixat myggnät som jag fick av ingela för det har vart som en bastu i min lägenhet! men nu jävlar är det as skönt här och fan inge mygg!!!! UNDERBART
 
nu ligger vi och kollar på tv jag och biffen, hans far ska komma hit och kolla på spisen för något är fel. bara en platta som fungerar på den haha. sen blir det bara lugna puckar, ska väl till ingela och hämta tvätt och lägga i nytt också. på torsdag ska jag och ingela åka 1 mil utanför arjeplog på en stor loppismarknad. man kan alltid fynda nå roligt på loppis så kanske får med mig massa saker hem.
 
till biffen, jenny och erik: tack för hjälpen idag, det har vart jätte snällt att ni hjälpt mig! ska baka åt er sen så ska jag bjuda er på vår fina uteplats haha. men den ska rengöras mer sen och få lite blommor också!
 
före & efter bilder.... inte riktigt klart än men mycket bättre hur det såg ut före. pappa vet ju iaf hur de såg ut! haha
 
                          
erik prövar gräsklipparn!
 
                          
och biffen kör med trimmarn. duktiga pojkar helt enkelt!! men jenny och jag slet ju iaf mest. så jenny får guldmedaljen :)
 
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: