2012-10-10 | 02:31:19

Dancing in the moonlight

hej alla goa och glada igen!
 
nu har jag tid att skriva lite hur det går i mitt liv. jag skrev ju att jag skulle åka och kolla på hornavan hotell. jag kände mig jätte välkommen och alla var riktigt snälla och jag jobbade där i helgas. fick vara servitris och det var kul faktiskt. är väl lite nervös och så när allt är nytt osv men det gick bra iaf.
 
kan berätta lite om den helgen, vi kan börja med torsdagen. alla var och söp och hade det trevligt, jag och moa tog raggen istället för nu har iaf jag vart nykter i 3 veckor och jag kände att raggen var roligare än att sitta med massa fylleskallar inne på pizzan och kolla hockey. men senare på kvällen ringer tommy mig och säger att det är slagsmål och jag blir typ rädd att det är tommy som får spö eller något. så jag säger åt moa att lägg gasen i botten! vi var där på kanske 2 min. när jag kommer diit så står alla och flinar och jag fattar ingenting. tommy säger att han har ont men han flinar jätte mycket, så jag går fram till honom och breve han står ju min saknade och bästa vän sofia. hon har kommit hem från kalmar, jag har aldrig vart så lycklig i mitt liv som just då.så mycket som jag har saknat henne och så står hon där i lappland!!!!!!!!!!!!
men dom höll igång festen bra allihopa, jag skjutsade och hade det trevligt iaf.
 
fredagen var det inge sova länge, de var att kliva upp och göra sig klar för jobbet. min första jobbdag på hornavan, var riktigt roligt faktiskt. fick blanda drinkar och nä allt var lugnt och trevligt. efter jobbet åkte jag och kollade vad alla andra gjorde. såklart var alla tok fulla och odräglig, alla hade haft det så trevligt, så typiskt att man jobbar då.
 
lördagen så var det att gå upp ennu tidigare för då var de dubbelpass man skulle gå in på. vilket gick hur bra som helst, får ju ta mycket ansvar själv och de gillar jag. även fast jag frågar mycket osv men de är bara för att jag vill vara extra säker! men kvällen gick otroligt bra och de gick så snabbt att jag hann tom ta några cider jag med, bara för sofia var där så drack jag. annars hade jag aldrig gjort det. plus att jag var ju ledig söndagen. tobias var snäll som ville köra mig osv. så vi gick på hatten och träffade istortsätt allihopa och de var så roligt. en helt lyckad kväll och de var värt att dircka dom cidrarna.
 
söndagen var en chill dag, jag hade iaf lovat tobias de men som alla vet kan ju inte jag sitta still och bara chilla, jag ville ju göra något hela tiden. men jag blev väl som inne hela kvällen iaf.
 
de var väl min händelserika helg typ. det enda jag kommer ihåg just nu haha. nu sitter jag här hemma och har bestämt mig att säga upp lägenheten, jag vet att jag är krånglig min älskade familj. men som sagt, jag har fått vattenläcka och jag kan inte bo där så jag säger upp den tills jag får nytt golv osv. så de blir väl som bra iaf. får ett rum hos thea och erik. dom bor i de perfekta huset någonsin så tur att jag får bo där, plus att jag får ju leka med hugo varje kväll. inte dumt för att vara jag!
 
nu har jag väl endå skrivit alldes för mycket saker men ni får ju iaf en liten uppfattning vad jag gör nu förtiden.
 
och FARMOR, läser du det här så kan du väl hemskt gärna skicka receptet på köttfärslimpan. jag saknar den så mycket så jag spricker. nu är jag ju endå tillsammans med en kock så jag hoppas han kan försöka göra lika gott som du gör men de tvivlar jag på!
 
jag kommer nog inte komma hem något nu innan december. men jag tror jag kommer komma hem till jul. får se, beror på ekonomi och hur vädret är. jag är ju endå uppe i lappland haha.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: